دکتر امید شافع

کلینیک دکتر واریس تهران

کلینیک دکتر واریس تهران

5/5 - (2 امتیاز)

کلینیک دکتر واریس تهران : واریس به طور کلی به معنی گشاد شدن سیاه رگ‎ها و یا عروق است. رگ‎ها در بدن انسان به سه دسته تقسیم می‎شوند. سرخرگ‎ها یا شریان‎های اصلی که خون را از قلب به سایر نقاط بدن انتقال می‎دهند. سیاه‎ رگ‎ها یاورید که خون را از اعضای بدن باز پس گرفته و دوباره به قلب باز‎میگردانند. مویرگ‎ها که رگ‎های بسیار کوچکی هستند که در مح‎های اتصال سرخ‎ رگ‎ها و سیاه رگ‎ها شکل می‎گیرند. آن‎ها تبادل اکسیژن و مواد غذایی را بر عهده دارند. رگ‎ها دارای اندازه‎های مختلفی هستند که مستقیما به محل قرار گرفتن آنها و عملکردشان بستگی دارد.

درمان واریس دکتر شافع | دکتر واریس
درمان واریس دکتر شافع | دکتر واریس

بهترین دکتر واریس در تهران

واریس پا که به آن واریس عروق عنکبوتی هم می‎گویند، امروزه از شایع‎ترین انواع بیماری خصوصا در زنان است. بسیاری تصور می‎کنند واریس پا به دلیل شکل متفاوتی که دارد مهم‎ترین عارضه‎اش تاثیراتی است که بر زیبایی  و در نتیجه اعتماد به نفس میگذارد اما متاسفانه باید بدانید کهه واریس پا از انواع بیماری‎هایی است که درد زیادی را با خود به همراه می‎آورد. این دردها شامل درد پا در هنگام راه رفتن و حتی استراحت، بیقراری پا، تورم در ناحیه مچ پا، و گرفتگی‎های عضلانی است.

در برهی موارد فرد از ادامه فعالیت های روزمره خود به طور کامل باز می‎ماند. گاهی این درد به وجود آمد در ناحیه پا فرد را از حرکت باز می‎دارد و یا حتی ایستادن را برای او غیر ممکن می‎کند. بهتر در هنگام مشاهده اولین نشانه‎ها به دکتر مراجعه کنید تا نسبت به درمان واریس اقدام فرمایید.

کلینیک واریس در تهران

واریس ممکن است در نقط دیگری از بدن نیز اتفاق بیافتد اما معمولا محل پیدایش این بیماری در ناحیه پاها است. همچنین از لحاظ بصری انواع مختلفی دارد برای مثال می‎تواند رگها را به صورت صاف، پیچیده، متورم، بزرگ و … به خود درگیر کند. در غالب موارد که این بیماری در پا تشکیل می‎شود به دلیل نوع مویرگ‎هایی که با خود درگیر می‎کند به آن مویرگ عنکبوتی می‎گویند.

از نظر ظاهری مشخصه دیگر رگ‎هایی که به این بیماری درگیر شده‎اند تغییر رنگ به رنگ‎های بنفش تا آبی است. باید بدانید که به طور کلی هر رگی در بدن انسان می‎تواند واریسی شود اما معمولا این بیماری بیشتر از هر قسمت دیگری در پاها خود را به راحتی نشان می‎دهد. دلیل آن هم این است که ما بیشترین فشار را در طول روز با فعالیت‎های مختلفی مانند نشستن، راه رفتن و ایستادن و … بر پاها وارد می‎میکنیم.

بیشتر بخوانید ...  واریس زیر چشم مویرگ کنار بینی

واریس چیست ؟

واریس پا یا عروق عنکبوتی از شایع‎ترین بیماری‎های عروقی در انسان است که در بیشترین حالت زنان باردار و افراد میانسال و مسن را به خود مبتلا می‎کند. این بیماری به پیدایش حالتی گفته می‎شود که سیاهرگ‎های بزرگی که ورم کرده‎اند به هم می‎پیچند و تغییر رنگی می‎دهند و به راحتی روی پوست قابل مشاهده هستند. به این رگ‎ها رگ‎های واریسی یا عروق عنکبوتی می‎گویند که دقیقا شبیه به تار عنکبوت دیده می‎شوند.

رگ‎هایی که اصطلاحا به واریس دچار می‎شوند در واقع رگ‎هایی هستند که دچار آسیب شده‎اند. ضربان قلب شما برای این جربان دارد که خون را به سوی اندام‎ها در سراسر بدن بفرستد. در زمان برگشت خون به قلب مکشی وجود ندارد در نتیجه خون نیازمند مکانیزمی مانند عملکرد دریچه‎های درون رگ‎ها است.

درمان واریس در تهران

رگ‎هایی که در سلامت باشند توسط دریچه‎های خود خون را به سلامت و یک طرفه به سوی قلب می‎فرستند. اما زمانی که این دریچه‎ها مشکلی داشته باشند مثل ضعف، جریان خون ممکن است به عقب بازگردد و داخل رگ‎ها ماندگار شود. تراکم خون درون رگ باعث می‎شود که فشار زیادی به دیواره عروق وارد شود. این فشار که به صورت مداوم در حال انجام است در نهایت باعث تغییر رنگ عروق و پیدایش واریس خواهد شد. رگ‎های مبتلا به واریس علاوه بر ظاهر بدی که ایجاد می‎کنند مشکلات بسیار جدی‎تری را با خود به همراه می‎آورند.

این عارضه می‎تواند دردهای بسیار شدیدی را در ناحیه پا ایجاد کند. در برخی موارد این عارضه می‎تواند ایجاد لخته خون و یا زخم‎های باز را به همراه بیاورد. ممکن است واریس منجر به بی‎حسی و گزگز در ناحیه دست و پا شود. زمانی که رگ‎ها در یک ناحیه دچار مشکل شوند در واقع به این معنی است که غذا و اکسیژن به آن ها به طور معمولی نمی‎رسد و این خود پبامدهای بسیاری را در پی دارد از جمله مرگ یا گرفتگی ارگان‎ها و عضلات، بی حسی و … . این را در نظر بگیرید که تنها دست و پا نیستند که ممکن است به واریس دچار شوند بلکه عضلات صورت نیز می‎توانند به این مشکل برخورند.

بیشتر بخوانید ...  درمان واریس مچ پا

روش های درمان واریس در تهران

در ابتدا شما باید در اولین فرصت به نزد یک پزشک متخصص بروید تا از شرایط و وضعیت بیماری خود به درستی آگاه شوید. بعد از انجام معاینه و تشخیص پزشک شما مناسب‎ترین روش درمان را برای شما تدارک خواهد دید. خوشبختانه امروزه درمن های غیر تهاجمی و نوین جدیدی وجود دارند که می‎توانند شما را از شر واریس خلاص کنند و به طور کامل آن را محو کنند. درمان‎هایی که برای واریس مورد استفاده قرار می‎گیرد به شرح زیر است.

  1. درمان واریس با ورزش

این روش شامل متدهای آموزشی است که برای خود مراقبتی به شما داده می‎شود. این ورزش‎ها توسط متخصص عروق به شما آموزش داده می‎شود و کاملا کارآمد هستند. انجام دادن آنها باعث می‎شود شما بتوانید گردش خون خود را در رگ‎ها بهبود ببخشید و به متابولیسم سلامت خود دست پیدا کنید. ورزش‎ها شامل حرکاتی هستند که در آنها باید پاها را بالاتر از قلب خود قرار دهید تا گردش خون به راحتی به سمت قلب بازگردد. در صورتی که در طول روز ناچارید بسیار سرپا باشید حتما هر نیم ساعت به خود استراحت بدهید تا فشار روی پاهای خود را کم کنید. از حمام‎های طولانی مدت با آب داغ بپرهیزید زیرا باعث گشاد شدن عروق و تجمع بیشتر خون در رگ‎ها خون در رگ‎ها خواهد شد.

این راهکارها یه تنهایی واریس را درمان نمی‎کنند اما از ابتلا به واریس جدید جلوگیری کره و آن را مدیریت می‎کنند.

  1. جوراب واریس

جوراب‎های مخصوص واریس جوراب‎هایی هستند که با وارد کردن فشاری دائمی از تجمع خون در رگ‎ها جلوگیری می‎کنند. در نتیجه تورم کاهش می‎یابد و از لخته شدن خون جلوگیری می‎شود. اگرچه اسن جوراب‎ها به شما کمک فراوانی می‎کنند اما همچنان شما نمی‎توانید با اکتفا به آن واریس خود را به طور کامل درمان کنید.

  1. درمان عروق واریسی یا اسکلروتراپی

رایج‎ترین روش درمان واریس اسکلروتراپی است. متخصصان با گذشت سالها موفق شدند که با اصلاح این روش نتایجی ایمن‎تر و بهتر را در اختیار بیمران مبتلا به واریس بگذارند. در این روش ماده‎ای به درون رگ آسیب دیده تزریق می‎شود و موجب تحریک دیواره‎ها میگردد. ممکن از این تزریق در نواحی مختلفی انجام گیرد. بعد از انجام تزریق نواحی آسیب دیده مدتی ماساژ داده می‎شوند. و بعد از آن نیاز است که جوراب واریس به پا کنید.

بیشتر بخوانید ...  درمان واریس

در این روش تزریق باعث می‎شود که عروق منقبض شوند و نگذارند خون وارد شودو تجمع کند. که این امر نیز باعث می‎شود گردش خون بهبود پیدا کند و از تورم جلوگیری شود. در این روش شما نیازی به بستری و بی هوشی نخواهید داشت. بسیاری بعد از ۲۴ ساعت یا همان روز به فعالیت‎های روزمره خود باز می‎گردند.

  1. درمان واریس با لیزر

از لیزر درمانی برای درمان رگ‎های کوچکی که به واریس درگیر می‎شوند استفاده می‎شود. در این روش درمانی پزشک لیزر را دقیقا به رگ‎های آسیب دیده می‎تاباند تا تحریک شده و ترمیم خود را آغاز کنند. گاهی این امر در عروق آسیب دیده بزرگ یک تا سه ماه به طول می‎انجامد. در عروق کوچک‎تر اما ممکن است به سرعت سبب محو شدن شود.

بهترین کلینیک برای درمان واریس در تهران

عواملی که موجب ابتلا به این بیماری می‎شوند را می‎توان در مواردی خلاصه کرد:

  • افرادی که زمان زیادی را به رگ های خود با ایستادن و … فشار می‎آورند.
  • علل موروثی
  • فشار حاملگی
  • افزایش سن
  • ورزش نکردن
  • چاقی مفرط
  • معمولا زنان بیشتر به این بیماری مبتلا می‎شوند.
  • ضعف دریچه‎های ورید
  • سابقه ایجاد لخته خون در رگ‎ها
  • تورم یا تومور در لگن

علائم واریس

در برخی موارد واریس تنها یک شکل ظاهری دارد و ممکن است منجر به درد نشود و در برخی دیگر از موارد درد زودتر از واریس خود را نشان می‎دهد. اما علائم دیگری وجود دارند که می‎توانند به شرح زیر باشند.

  • ظاهر غیر طبیعی و تغییر رنگ در رگ‎ها
  • پیدایش یک ظاهر پر پیچ و خم در رگ‎ها
  • احساس سنگینی در پاها به خصوص در شب
  • تورم و سوزش
  • گرفتگی عضلات
  • درد در هنگام نشستن و ایستادن
  • خارش اطراف رگ‎ها
  • تغییر رنگ پوست در ناحیه واریس
  • خستگی
  • خون ریزی داخلی یا خارجی طولانی مدت
  • تورم مچ پا
  • گرفتگی پا در هنگام ایستادن
  • ابتلا به سندرم پای بی قرار