دکتر امید شافع

کرم ونوویتال برای درمان رگه‌ای وریدی و واریس پا Veinovital Cream

کرم ونوویتال برای درمان رگه‌ای وریدی و واریس پا Veinovital Cream

کرم ونوویتال برای درمان رگه‌ای وریدی و واریس پا Veinovital Cream
ثبت امتیاز post

کرم ونوویتال برای درمان رگه‌ای وریدی و واریس پا Veinovital Cream

آیا کرم ونوویتال برای واریس است؟ بهتر است اول بدانیم واریس چیست؟ رگه‌ای واریسی که به آن رگه‌ای عنکبوتی نیز گفته می‌شود، رگه‌ای بزرگ و پیچ خورده‌ای هستند که معمولاً در ساق و پا وجود دارند. حالت بزرگ شده آن‌ها باعث می‌شود که در زیر پوست کاملا نمایان شوند. در نگاه اول، به نظر می‌رسد که وریدها از پوست شما بیرون زده‌اند. این کاملاً ناخوشایند است و باعث کاهش اعتماد به نفس در افرادی می‌شود که از این عارضه رنج می‌برند. در بعضی موارد، رگ‌های واریسی می‌توانند کاملاً دردناک باشند. این مسئله نشستن و راه رفتن را سخت‌تر می‌کند، زیرا این مشکلات حرکتی می‌تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. در حالی که رگه‌ای واریسی بیشتر در زیر پاها دیده می‌شوند، در سایر قسمت‌های بدن نیز وجود دارند که می‌توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند.

با تشکر از پیشرفت در علم پزشکی، درمان واریس قابل دسترسی است. اگر با کمک یک متخصص حرفه ای روش صحیحی را انتخاب کنید، می‌تواند غیرتهاجمی نیز باشد. اما برخی از افراد به‌دنبال درمان‌های قابل دسترس‌تر می‌باشند، که در این مورد کرم‌های واریسی یکی از این روش هاست. کرم ونوویتال یکی از مناسب‌ترین کرم و یا پماد برای بیماران مبتلا به واریس شناخته شده است. اما آیا درمان واریس با کرم همیشگی است؟

در ادامه‌ی مطلب توضیحات مختصر و مفیدی درباره‌ی کرم ونوویتال داده شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره­‌ی درمان واریس، کرم ونوویتال و یا رزرو نوبت در مطب دکتر امید شافع با شماره تلفن­‌های ۰۲۱۲۲۳۹۸۲۷۸ – ۰۲۱۲۲۳۹۸۲۷۸ تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید ...  17 راه درمان بیماری واریس و علائم واریس پا

کرم ونوویتال چیست؟ 


کرم‌های ونوویتال پمادهای موضعی هستند که مستقیماً در ناحیه آسیب دیده استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به راحتی به عنوان داروی بدون نسخه (OTC) مانند کرم ونوویتال در دسترس باشند و باید به طور منظم در منطقه آسیب دیده استفاده شوند. بیشتر این کرم‌ها باید در پوست ماساژ داده شوند. این کرم‌ها به اشکال مختلفی در دسترس هستند که شامل رایحه‌ها، بافت‌ها و حجم روغن‌های مختلف برای انواع مختلف پوست هستند.

موارد استفاده از کرم ونوویتال 


کاربرد کرم ونوویتال شامل این موارد می‌باشد:

  • درمان واریس سطحی و واریس پیشرفته
  • درمان درد، خارش، خستگی و ادم در پا و درد عضله ساق پا

نحوه استفاده از کرم ونوویتال 


مقداری از کرم ونوویتال را حداقل دو بار در روز (در صبح و عصر) به مدت 6 تا 8 هفته روی پاها، مچ پا و پاشنه پا، قسمت داخلی ران‌ها، پشت زانوها و سایر مناطق آسیب دیده ماساژ دهید.

برای درمان رگ‌های واریسی توصیه می‌شود به طور هم زمان از داروی خوراکی حاوی ACIN (قرص وینوویتال) و محصول موضعی (کرم وینوویتال) استفاده شود.

آیا کرم ونوویتال گیاهی است؟ 


یک گرم کرم وینوویتال حاوی 10 میلی گرم از پودر کل گل گیاه کالندولا افیسیلینالیس (calendula officinalis) و 60 میلی گرم پودر خشک دانه‌های aesculus hippocastanum است. این محصول با استاندارد 20 میلی گرم اسین در هر گرم (معادل 2٪ در کرم) استاندارد شده است. در کرم مربوطه، علاوه بر ساپونین تری ترپن‌ها (آکین)، مواد موثر شامل فلاونوئیدها، پروآنتوسیانیدین و تانن ها می‌باشد.

داروشناسی و مکانیسم عمل 


اسانس aesculus hippocastanum در کرم وینوویتال باعث افزایش حساسیت ورید به کانال‌های کلسیم، کاهش نفوذپذیری مویرگ‌های آسیب دیده و افزایش انقباض رگ‌ها می‌شود و در نهایت منجر به کاهش ورم و تورم می‌شود.

بیشتر بخوانید ...  حرکات یوگا برای درمان واریس: تاثیر ورزش یوگا بر واریس

محتوای ACIN موجود در Aesculus hippocastanum دارای اثر ضد التهابی شدیدی مانند گلوکوکورتیکوئیدها است و در عین حال فاقد هرگونه تاثیری در محدودیت سیستم ایمنی بدن است.

همچنین فلاوونوئیدها و تری ترپن های موجود در این گیاه خاصیت ضد التهابی دارند و با ادم موضعی مقابله می‌کنند. همچنین، کاروتنوئیدها و تانن ها به بهبود زخم‌ها و تورم کمک می‌کنند. مواد موثر این ماده مغذی باعث بهبود گردش خون و تقویت پوست و عروق خونی در محل می‌شود.

در مطالعات بالینی اجرا شده، با در نظر گرفتن عوارض جانبی کمیاب این محصول، پذیرش بیمار در حین درمان با محصولات موضعی aesculus hippocastanum بیشتر از جوراب‌های واریسی نشان داده شد. اگرچه رگ‌های واریسی با روش‌هایی مانند لیزر و جراحی درمان می‌شوند، اما تأثیر زیادی از درمان واریس در مطالعات بالینی متعدد با مصرف هم‌زمان ماده خوراکی (100 میلی گرم ACIN در روز) و استفاده از کرم موضعی (2٪ ACIN) و حتی توسط فقط با استفاده از محصولات موضعی دیده شده است.

موارد منع مصرف این کرم شامل چه مواردی می‌باشد؟ 


تاکنون هیچ گونه ممنوعیت، احتیاط در مصرف یا هشدار خاصی در رابطه با استفاده از این کرم‌ها گزارش نشده است.

چه زمانی باید به پزشک متخصص رگ مراجعه کنم؟ 


وقتی متوجه رگ‌های واریسی روی پاها یا هر قسمت دیگر از بدن خود شدید، باید به یک متخصص رگ مراجعه کنید. به جای اینکه همیشه پمادهای موضعی را امتحان کنید، ضروری است که بلافاصله به یک متخصص اعصاب یا کلینیک قلب و عروق مراجعه کنید تا آن‌ها بتوانند موضوع را به درستی تشخیص دهند.

این کار به شما امکان می‌دهد روش‌های مختلف درمان غیر تهاجمی اما موثر را که باید شما را از این مسئله دردناک راحت کند، پیدا کنید.

بیشتر بخوانید ...  علل واریس پا در مردان و روش های درمان جراحی و غیر جراحی

کرم ونوویتال برای درمان رگه‌ای وریدی و واریس پا Veinovital Cream