دکتر امید شافع
5/5 - (1 امتیاز)

درباره دکتر امید شافع

متخصص قلب و عروق

هدف اصلی من ارتقای کیفیت زندگی و کاهش عوارض ناشی از بیماریهای عروقی در بین همه مردم است.

دکتر امید شافع

دکتر امید شافع متخصص قلب و دارای دو فلوشیپ مرتبط شامل فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی (مداخلات قلبی)

و فلوشیپ بیماریهای عروقی از بیمارستان قلب شهید رجایی تهران میباشند. در سال 1393 بعنوان عضو هیئت علمی

بیمارستان شهید رجایی و با هدف راه اندازی بخش بیماریهای عروقی و کلینیک بیماریهای عروقی، ورید و واریس در این بیمارستان شروع به فعالیت نمود. فعال شدن بخش عروق و اندوواسکولار این بیمارستان بر گرقته از به روزترین روش ها و اقتباس شده از مراکز معتبر درمانی در کشوهای اروپایی بوده.

ایشان در سال 1395 اولین کنگره مداخلات پیشرفته عروقی (1st Advanced Endovascular) را در بیمارستان قلب رجایی اجرا نمودند. سخنرانی در کنگره های معتبر داخلی و خارجی؛ انجمن اترواسکروز، انجمن اینترونشن و …، داوری مجلات معتبر داخلی و خارجی نیز از جمله افتخارات ایشان میباشند.

همچنین تا به این زمان تعداد 50 مقاله در مجلات بین المللی معتبر در رابطه با بیماریهای عروقی به نگارش درآورده اند که در پروفایل Google scholar ایشان قابل دسترسی است.

برگزاری ورکشاپهای مربوط به بیماریهای عروقی برای همکاران متخصص قلب و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی در زمینه های مختلف از جمله درمان واریس و مشکلات وریدی وهمچنین درمان بیماریهای آنوریسمال آئورت از خدمات دیگر ایشان در زمینه ارتقای دانش بیماریهای عروق میباشد.
در حال حاضر کلینیک عروق دکتر امید شافع از به روزترین تجهیزات تشخیصی و درمانی بهره مند است؛ انجام روشهای تشخیصی پلتیسموگرافی بیماریهای وریدی(همودینامیک وریدی)، تستهای فیزیولوژی شریانی، سونوگرافی داپلر عروقی و اکوکاردیوگرافی و همچنین درمان بیماریهای واریسی توسط لیزر، رادیوفرکوئنسی و اسکلروتراپی و انجام کلیه موارد مربوط به پانسمانهای نوین زخم های عروقی و لنفادم بطورمنظم در این کلینیک صورت میگیرد.

خدماتی که در کلینیک ارائه میشوند عبارتند از:


1- تشخیص و درمان بیماریهای قلبی شامل بیماریهای عروق کرونری، انجام آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی ، فشار خون بالا، بیماریهای ساختاری قلب شامل مشکلات دریچه ای ، بیماریهای مادرزادی در بزرگسالان و فشار خون بالای شریان ریوی
2- انجام اکوکاردیوگرافی و تست ورزش
3- بررسی بیماریهای عروقی شامل عروق کاروتید، پای دیابتی و گرفتگی عروق در اندام ها (شامل اندام فوقانی و دستها، بیماری بورگر)، اختلالات عروقی در احشا (تنگی شریان کلیه و شریان مزانتریک)
4- آنزیوگرافی و آنژیوپلاستی(باز کردن رگ با بالون و استنت) عروق اندامها، کاروتید و سایر عروق
5- تشخیص و درمان و برنامه ریزی درمان آنوریسمهای آئورت (شامل آنوریسم آئورت شکمی و توراسیک)
6- انجام EVAR و TEVAR
7- تشخیص و درمان بیماریهای وریدی و واریس- برنامه ریزی و انجام استنت گذاری وریدی، لیزر و رادیوفرکوئنسی وریدهای نارسا و واریسی زیر گاید سونوگرافی و انجام اسکلروتراپی زیر گاید سونوگرافی
8- تشخیص و درمان بیماریهای لخته در عروق عمقی اندام (DVT) و آمبولی ریه
9- انجام تستهای فیزیولوژی شریانی و وریدی شامل ABI-TBI و پلتیسموگرافی وریدی
10- تشخیص و درمان مشکلات مربوط به فیستول و اکسس دیالیز شامل اختلال در عملکرد و عدم دیالیز مناسب ناشی از اکسس، ورم دست و سر و گردن (SVC syndrome)، بسته شدن و از کار افتادن فیستول
11- درمان زخم اندام شامل زخم وریدی و شریانی- باز کردن عروق شریانی توسط آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی اندامها در موارد انسداد شریانها و ونوگرافی و ونوپلاستی وریدها
12- انجام پانسمان زخم در کلینیک
13- درمان لنفادم توسط پانسمان تخصصی

دکتر امید شافع | دکتر واریس | دکتر آنژیوگرافی
دکتر امید شافع | دکتر واریس | دکتر آنژیوگرافی